STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLER
Amaçlar:
Kurumsal İmajın Güçlendirilmesi: Koordinatörlük olarak üniversitenin olumlu bir kurumsal imajını oluşturmak ve sürdürmek amacıyla çeşitli iletişim stratejileri geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Örneğin sosyal medyanın aktif bir biçimde kullanılması ve etkileşimi artırmada farklı verilerden yararlanılması gibi.
Halkla İlişkiler Yönetimi: Üniversitenin öğrencileri, personeli, velileri, yerel topluluk ve diğer iç ve dış paydaşlarla etkileşimini yönetmek, ilişkileri güçlendirmek ve üniversitenin toplumsal desteğini artırmak için gerekli iletişim çalışmalarının organize edilmesinde tüm üniversite faaliyetlerinin içerisine koordinatörlük olarak dahil olunması ve gerekli iletişim çalışmalarının yürütülmesinde destek sağlanması.
Üniversitenin Başarılarını Tanıtmak: Koordinatörlük işleyişi kapsamında, üniversitenin akademik başarıları, araştırma faaliyetleri, sosyal sorumluluk projeleri ve diğer önemli olayları tanıtılarak üniversitenin bilinirliğini artırmaya yönelik iletişim faaliyetlerinin organize edilmesi.
Kriz İletişimi Yönetimi: İletişim temelli olası kriz durumlarına hazırlıklı olmak ve kriz iletişim stratejileri geliştirmek adına güncel medya çalışmalarının takip edilerek üniversite ile ilgili haberlerin kontrolden geçirilmesi. Bununla birlikte kriz anlarında şeffaf ve etkili bir iletişim sağlamak adına hazırlıklı olunması.
Toplumla İlişkilerin Geliştirilmesi: Üniversiteyi çevreleyen toplulukla güçlü ilişkiler kurmak, toplumla etkileşimi artırmak ve üniversitenin sosyal sorumluluklarını yerine getirmesine katkıda bulunmak adına gerekli çalışmaları gerçekleştiren üniversite içi birimlere iletişim ve teknik destek sağlanması, gerekli duyuruların uygun platformlar üzerinden gerçekleştirilmesi.
Hedefler:
Medya İlişkilerini Güçlendirmek: Medya kuruluşlarıyla pozitif bir ilişki kurarak, üniversitenin haber değeri olan olayları doğru ve etkili bir şekilde iletilmesi.
Dijital İletişimi Güçlendirmek: Sosyal medya ve diğer dijital platformları kullanarak üniversitenin öğrencilere, mezunlara ve topluma etkili ve hızlı bir şekilde ulaşılması.
Etkili İç İletişim Sağlamak: Üniversite içindeki öğrenciler, akademisyenler ve diğer personel arasındaki iletişimi güçlendirmek, iç toplulukları bilgilendirmek ve birlikte çalışmayı teşvik etmeye yönelik çalışmalar gerçekleştirilmesi.
Kurumsal Bilinirliğini Artırmak: Kurumsal iletişim faaliyetleri kapsamında bilinirliğini artırmaya yönelik iletişim çalışmalarına dikkat edilmesi.
Eğitim ve Etkinlikleri Tanıtmak: Üniversitenin düzenlediği etkinlikleri, seminerleri, konferansları ve diğer eğitim faaliyetlerini tanıtarak katılımı artırmaya yönelik çalışmalarda bulunulması.